onsdag 28 maj 2014

Båttur på Stråken


Begav oss ut och fiskade i Stråken igår. 
Mattias kom och hämtade mig och Alexander runt klockan 15:30. 
Sedan åkte vi till Vesterkär och la i båten. Gädda stog på menyn denna dagen. 

Börjarde med att jag tog första gäddan på första platsen. Blåste mycket så vi begav oss till en lugnare vik där vad de trögare med fiske. Fortsatte leta ställen. 

Hitta en plats vid en brygga och lite näckrosor. Där stog de 3st gäddor och väntade på oss. 
Alexander och jag fick vårat första dubbelhugg. Alexander med en liten liten liten Abborre och jag med en liten Gädda. 

Sluta med att jag fick 3st Gäddor och Alexander 1 Gädda och 1 Abborre. 
Mattias som vanligt när han är ute och fiskar med andra fick inget. Men utan honom hade vi inte fått fiska från en fin och skön båt. 

Tack Alexander och Mattias för denna dagen. Detta gör vi om. 
Tack även Mattias tjej som lät honom följa med oss ut och fiska. Sånna tjejer skulle vi alla fiskare ha. 

Fortsatt skitfiske






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar