söndag 1 juni 2014

Göstrolling

Igår följde jag med Mattias ut på Ylen för att fiska lite Gös. 
Vi började med att söka av sjön och körde vertikal, men fiskarna var sega och ville inte vara med på de. Så vi bytte till trolling. Detta var första gången jag trollade Gös och första gången denna säsongen för Mattias. 
Var segt till en början men efter ett tag så började de knirra i min rulle. Första Gösen var uppe och de var bara början. 

50cm Gös. Min första Trolling Gös. 

Sedan fortsatte de med att jag tog 4st om man nu kan räkna den minsta som inte var mycket större en wobblern. 


Mattias fick sedan i slutet på kvällen även han plogga utt säsongens första Trolling Gös. 


Tackar för denna kvällen. Nästa gång bjuder jag på Gifflar. 

Lite extrabilder kan man bjuda på.



Skitfiske på er. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar