tisdag 21 april 2015

Mete i Åkersberga kanal

Igår efter jobbet skulle jag förbi hemma hos Daniel och ta en kaffe. Men detta sluta med lite bottenmete nere i kanalen istället. 

Vi mötte upp Ronja vid stationen efter vi hade varit och köpt mask på Jaktia för att sedan pka raka vägen ner till kanalen. 
Väl nere mötte vi Anton som också som vanligt va där. Trevligt sällskap och skönt väder gjorde detta till en trevlig kväll. 
Va kul att få presentera Ronja för mina galna fiskevänner. 

På tal om de så visa Ronja direkt vägen och visar vem som bestämmer. 

Fin Gärs som Ronja fångade

Stackars Anton va helt förkrossad över att han inte fångat Gärs och dagen innan hade pratat om att fånga Gärs. 
Bra där älskling att du lär honom hur man gör. 

Jag själv lyckades fånga min första fisk nere i kanalen. Så jag va med glad. 


Hela dagen avslutades med ett x antal Abborrar och en stor Gärs. 

Tack för mig och nu kommer tiden på Bloggen kommer uppdaterad bättre. 

Skitfiske


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar