tisdag 17 april 2012

Fiske med Love

Hej alla glada.
I lördags var våren här men bara för en enstaka dag. Så jag och Love packade fiske sakerna och matsäcken för en Fiskedag.

Dagen började kl 06:00 med en frukost men tjejerna sedan sa vi Hej då och gick våran väg till sjön.
Med bara +3 grader ute så var de lite små kyligt i skuggan men där solen orkade visa sig var det varmare och man fick en längtan efter våren.
Annars hade vi en mysig dag. Jag rodde några mil medan Love hade de viktiga uppdraget att hålla i spöna. Jävligt roligt då jag inte hade några cigg med denna dag och ni som känner mig väl vet att de är något jag måste ha. Men jag behöll lugnet och njöt av det härliga vädret.


Sedan fortsatte dagen fram till kl 14:00 då vi kom hem.
Love med en tjock Abborre som han fångade när vi trollade.


Jag själv innan dagen var slut fångade en Gädda på 77cm och 3,5kg på Jerkbait.
Draget var som alltid favoriten Buster Jerk Hitta Nemo



Hoppas våren snart kommer för jag vill snart ut igen på ett härligt äventyr.

Tack Love för denna färligt fiskedag detta får vi snart göra igen.


SKIT FISKE

3 kommentarer:

  1. love hägglund9 maj 2012 kl. 13:09

    hyfsat fiske, iaf 1 var haha. men det var kul och med egen båt oxå. får ta o fiska ordäntligt i sommar o dra upp ngra större gäddor än 3kg :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Vi ska ut någon kväll och fiska Gös hade jag tänkt då får du följa med. Sedan ska jag samla lite betesfisk så vi kan meta lite Gädda, Abborre och Gös

      Radera
    2. love hägglund29 maj 2012 kl. 11:37

      det blir bra, läsa lite lätt om gös ska jag nog... så man vet lite mer om dem, och hoppas det och litte skills räcker för o ta dem haha :P

      Radera