måndag 7 juli 2014

Fiske med Felicia och Jonna

Jag skulle vilja börja med och hälsa Jonna välkommen till min blog. Hoppas de blir flera fiskepass där du vill vara med. Ju flera tjejer som fiskar ju bättre är de. 

Idag planerade jag och Felicia att vi skulle ta med våran kära vän Jonna på ett fiskepass. 
Då de var en längre tid sedan Jonna fiskade senast så fick Felicia ta lite grunder innan Jonna fick testa på att kasta helt själv. 
Detta gick (enligt mig) helt lysande. Lite tvivel på sig själv som alla "nybörjare" hade även Jonna. 

Abborrar har vassa tänder som kan skrämma vem som helst... Eller?

När vi står där och fiskar så pratar vi om olika fiskarter man har ätit. Vi kom fram till att Jonna aldrig smakat Abborre och jag säger säker som jag är att jag ska fånga en fin matborre till henne. 

När vi sedan börjar höra åskan en bit bort känner vi att de är dax att dra oss hem men den där matfisken då? 
Jodå sista kastet slutar med en Abborre på 450gr. Så den ränsas på plats och sedan går vi hem så jag kan laga till den åt min flickor. 

Jag och Jonna. 

Fin Abborre även här nere i ödet. 

Nu verkar de som att Abborrarna är riktigt igång så imorgon tror jag att de blir mer Abborrefiske. 

Skit fiske på er och Välkommen Jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar