torsdag 3 juli 2014

Kvällsfiske i Täby

Jag och Felicia bestämde oss för att pröva mitt nya spö jag fått av Daniel och nya rullen Felicia köpt till mig. 

             Jack Sheldon SLC1500
               Shimano Alivio 1-11g

Gick ner till Båthamnen vid Viggbyholm för att se om man kunde få känna hur detta UL-sett skulle kännas i handen och även hur de skulle kännas att få drilla fin Abborre. 

Jag började med att fiska med en liten 4g wobbler men då Abborrarna var närmare botten så bytte jag till en 7g Kingspinnare som Love och Alexander så fint rekomenderat. 

Att detta slutade med SUCCÉ skulle vi snart märka. 

Ställde oss borta vid båtrampen och kastade in mot båtarna. Bara efter några kast var första Abborren landad. En liten men jävligt roligt på detta lilla UL-spöt. 

                  Felicia får Posera 

Nu var Felicia sugen att få testa spöet. Så jag kasta ut mot samma ställe och de small till igen. Denna gången en större Abborre som ej ville vara med på kort så inne vid bryggan slank han iväg.

Jävligt surt då den var runt 500g men men på de igen bara. 

Kastar ut igen. Samma visa med denna fisk också. Nu blir man lite sur då båda varit stora. Men då man är ute med tjejen och fiskar ska man föregå med gott exempel och inte ge upp. 

Sista kastet mot detta ställe säger jag. Åh pang igen! Hinner inte ens låta draget sjunka innan jag känner hur en stor fisk rycker i spöet. 

Denna är större så vänta lite med att ge Felicia spöet då jag också ville testa på hur detta skulle kännas. 

Sedan gav jag Felicia spöet och låter henne sköta resten medans jag ställer mig redo att landa fisken. 

Upp kommer en fin Täby Abborre på 1kg och runt 40cm. 

          Glädjen med Täby är detta

  Svårt att avgöra vilken som är snyggast


Felicia har fått nytt PB på Abborre och är riktigt nöjd. 

Imorgon blir de Sutarfiske med Daniel kanske även lite Abborre imorgon bitti. 

Tack och hej. 
Skitfiske på er :D
(Felicia önskade smileyen)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar